Dutch English Finnish French German Italian Norwegian Spanish Swedish

At åbne et bed and breakfast er en drøm hos mange, men uden forudgående erfaring er det en meget stor opgave at løfte. Ved at deltage i kurset kan du undgå en række dyre faldgruber og være på forkant med situationen, når du åbner dit eget B&B.

Askø Mejeri tilbyder fra september til maj et to-dages weekendkursus, som afholdes fra fredag kl. 18:00 til søndag kl. 15:00. Kurset giver dig viden og forudsætninger for at oprette, drive og markedsføre et vellykket bed and breakfast. Kurset er målrettet folk som vil starte et b&b fra bunden eller folk som køber et eksisterende b&b. Kurset afholdes på Askø Mejeri, som er et velfungerende højt rated bed and breakfast. Kurset koster kr. 2.900 pr. deltager incl. overnatning i enkeltværelser og fuld forplejning. Der er plads til 6 deltagere på hvert hold. Hvis du planlægger at starte/overtage et b&b med en ægtefælde eller en partner, anbefaler jeg at i begge deltager i kurset.

Med hjem fra kurset får du i skriftlig form en personlig virksomhedsplan inklusiv budget for hvordan du kommer videre med dit B&B.

Der er kursus på følgende datoer, der alle er fra fredag til søndag:

27-29 september, 25-27 oktober, 22-24 november, 17-19 januar, 21-23 februar, 20-22 marts og 24-26 april.

Tilmelding foretages senest en uge inden kursusstart på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.eller tlf. 20335682. Der betales et depositum på kr. 900,- som refunderes hvis kurset bliver aflyst.

Om arrangøren: Michael fra 1958 er uddannet som økonom og journalist og har en solid erfaring med opstart og drift af selvstændige virksomheder, herunder Askø Mejeri B&B. Du er meget velkommen til at kontakte mig med yderligere spørgsmål på tlf. 20335682

Design eller køb af dit B&B

  • Hvad er et bed and breakfast og hvad indebærer det.
  • Sådan undersøger du dit marked
  • Få den rigtige placering til dit B & B
  • Hvem man skal gå til for at få information og hjælp lokalt
  • Ambassadør for din egn

Kvalitetsvurderinger

  • Forståelse af kvalitetsstandarder så du får den kvalitet og de priser, du ønsker

Finansielt

  • Fastlæggelse af din pris
  • Føre regnskab
  • Arbejder med, hvor meget du kan forvente at tjene
  • Vil det betale sig?
  • Betaling og tage kreditkort

Lovkrav

  • En oversigt over de juridiske krav
  • Planlægningstilladelse
  • Brandforskrifter
  • Sundhed og sikkerhed
  • Fødevarehygiejne
  • Forsikring

At få dit hus klar

  • Huslayout
  • Lydisolering
  • Dekoration
  • Møbler
  • B & B ekstras
  • Sikkerhed

En oversigt over marketing

  • Forskellene mellem reklame, marketing, PR, sociale netværk og sociale medier
  • Identificering af dit nichemarked
  • Din marketingplan
  • Hvor meget man skal man bruge på markedsføring
  • Internet og website betydning for at køre et B&B
  • Betal pr. Klik-annoncering
  • Grundlæggende principper for søgemaskineoptimering
  • Brug af sociale medieværktøjer såsom Twitter, Facebook, Pinterest, Google+ osv. Til at markedsføre din virksomhed

Trykte vejledninger og brochurer

  • Hvilke guidebøger er derude?
  • Sådan bruges dine foldere

Gentag bookinger og andre salgsfremmende ideer

  • Sådan får du dine gæster tilbage og anbefaler dig
  • Andre innovative og salgsfremmende ideer
  • Brug af pressen

At køre din B&B

  • Værtsskab i verdensklasse
  • Betydningen af kundeservice
  • Online reservationssystemer
  • Sådan tager man en reservation
  • Sådan håndteres gæsterne
  • Kritik og rating
  • Depositum
  • Afbestillingsregler
  • Hus regler

Klargøring og rengøring af værelserne

  • Sådan indrettes værelserne
  • Hvordan man med ekstraudstyr kan høste fordele uden at det koster ret meget
  • Rengøring og husarbejde

Hilsen gæsterne og siger farvel

  • Hvordan man byder gæster velkommen, og hvad man skal gøre og sige ved ankomsten
  • Eksempel på formularer til gæstregistrering og andre dokumenter
  • Forbedring af gæsteoplevelsen
  • Måder at få dem til at vende tilbage!
  • Håndtering af klager
  • Regningen
  • Håndtering af kassen og betaling

Servering af morgenmad og aften måltider

  • Hvad skal serveres til morgenmad
  • Tilberedning af gæsterne morgenmad
  • Fordele og ulemper ved at servere et aftenmåltid
  • Tips til aftensmad

Forbliv rask som en B & B-ejer!

  • Hvorfor det er vigtigt at passe på dig selv
  • Tricks til at forblive rask som B&B vært!